Tuesday, 24/11/2020 UTC+1
Warmia płaszcze damskie – huna, jass, getex

Zdrowe i niezdrowe tłuszcze

Zdrowe i niezdrowe tłuszcze

Post by relatedRelated post

Przez lata, dietetycy i lekarze głosili , że nisko tłuszczowa dieta jest kluczem do utraty wagi, o raz utrzymaniem w normie poziomu cholesterolu . Ale nie tylko liczy się ilość tłuszczu, ale rodzaj zdrowego tłuszczu który spożywamy .
Tłuszcz tłuszczowi nie równy jeden szkodzi zdrowiu drugi zapobiega powstawaniu chorób

Nieodpowiednie tłuszcze zwiększają poziom cholesterolu o raz ryzyko wystąpienia chorób serca,nowotworów, z kolei tak zwane zdrowe tłuszcze chronią serce i wspierają ogólny stan zdrowia. W rzeczywistości, zdrowe tłuszcze, takie jak tłuszcze omega-3-są niezbędne dla zdrowia fizycznego i psychicznego,a nawet pozwalają kontrolować swoją wagę.

Istnieją cztery rodzaje tłuszczów:
1.tłuszcze jednonienasycone
2.Tłuszcze wielonienasycone
3.tłuszcze nasycone
4.tłuszcze trans
Zdrowe tłuszcze znajdziemy w tłustych rybach ,orzechach

Tłuszcze jednonienasycone i wielonienasycone tłuszcze są znane jako dobre tłuszcze korzystnie wpływają na pracę serca ,nie podnoszą cholesterolu. Tłuszcze jednonienasycone znajdziemy w oliwie z oliwek,oleju rzepakowym,oleju słonecznikowym,sezamowym,awokado,orzechach laskowych z kolei tłuszcze wielonienasycone znajdziemy w oleju sojowym,kukurydzianym,tłustych rybach takich jak makrela tuńczyk,śledź,sardynka,pstrąg .

Z koli tłuszcze nasycone które podnoszą poziom cholesterolu i zwiększają ryzyko wystąpienia chorób serca znajdziemy w mięsie wieprzowym,śmietanie,maśle,żółtym serze ,lodach,szmalcu,tłuszcze trans z kolei w duże ilości znajdziemy w frytkach,ciastach,batonach,smażonych kurczakach Jeśli obawiasz się o swoją wagę i zdrowie serca, a nie unikniesz tłuszczu w diecie, spróbuj zastąpić tłuszcze nasycone i tłuszcze trans dobrymi tłuszczami .

Może to oznaczać,zmianę w diecie po pierwsze:
Postaraj się wyeliminować tłuszcze trans z diety. Sprawdzaj etykiety żywności w sklepie czy produkty nie zawierają tłuszczów trans, jeśli posiadają nie kupuj,szkoda zdrowia .
Ogranicz spożycie tłuszczów nasyconych przez ograniczania zakupów czerwonego mięsa i pełnotłustego nabiału. Spróbuj zastąpić czerwone mięso fasolą , orzechami, drobiem i rybami zrezygnuj z mleka pełnotłustego,zastąp je nisko tłuszczowym 1%.

W celu zachowania zdrowia wskazane jest spożywanie tłuszczów omega-3,które zapobiegają i zmniejszają objawy depresji,uchronią Cię przed szybką utratą pamięci,zmniejszą ryzyko chorób serca,udaru mózgu o raz nowotworu,korzystnie wpływają na stawy,skórę. Duże ilości zdrowych tłuszczów omega-3 znajdziesz w tłustych rybach ,siemieniu lnianym, orzechach włoskie i oleju rzepakowy.

Według naukowców EPA i DHA – Kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA) który znajduje się w tłustych rybach jest zdrowszy niż pochodzący z roślin ALA – kwas alfa-linolenowy (ALA). Warto więc zainteresować się rybami by być zdrowszym czego z całego serca wszystkim życzę.

Zdrowe i niezdrowe tłuszcze
1 vote, 5.00 avg. rating (92% score)
About